Markíza v roku 2023 suverénne kraľovala slovenskému televíznemu trhu
Najsledovanejšími programami v rámci vlaňajšej ponuky TV Markíza sa v obchodnej cieľovej skupine 12-54 stali silvestrovské špeciály, večerné spravodajské relácie, Let's Dance a Dunaj, k vašim službám.
Tlačová správa TV Markíza
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom roku 2023 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 29,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,8 %) tak predstihla s rozdielom 8,8 percentuálneho bodu. V porovnaní s rokom 2022 vylepšila svoj výsledok až o 4,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – až 352, v porovnaní s rokom 2022 si tak polepšila o ďalších 14 líderských dní.
Taktiež
aj samotná
TV Markíza
bola v roku 2023 s
výrazným odstupom
najsilnejšou
spomedzi slovenských staníc,
keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný
celodenný trhový podiel 19,0 %.
Medziročne tak trhový líder porástol
o 2,2 percentuálneho bodu.
Konkurenčná TV Joj (13,4 %) vykázala v rovnakom období o 5,6
percentuálneho bodu slabší výsledok .
Prím v prime time
Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00,keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,4 %) tak predstihla až o 6,9 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 3,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 334, v porovnaní s rokom 2022 si tak polepšila dokonca až o 33 líderských dní.
Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,6 % a s rozdielom 4,6 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,0 %). V porovnaní s rokom 2022 si trhovú pozíciu posilnila o 2,0 percentuálne body.
„Skupina Markíza má za sebou ďalší mimoriadne úspešný rok, vo všetkých najdôležitejších parametroch aj v počte líderských dní sme si medziročne výrazne polepšili v celodennom i prime-time porovnaní a zvýšili tak svoj náskok voči konkurencii. Veľmi ma teší, že diváci a diváčky oceňujú kvalitu a pestrosť našej programovej ponuky, pričom veľkú radosť nám robia aj skvelé výsledky našej streamovacej služby Voyo. Nesmierne si vážime dôveru všetkých našich divákov a predplatiteľov, budeme robiť všetko pre to, aby sme si ich priazeň zaslúžili aj v rozbiehajúcom sa roku 2024," zhodnotil Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
„V našej jasnej stratégii a v nemenej úspešnom trende chceme pokračovať aj v roku 2024, už v najbližších dňoch prinesieme nové časti seriálových megahitov Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám, na ktoré už diváci a diváčky naozaj veľmi netrpezlivo čakajú. Tešiť sa však môžu napríklad aj na úplne nový dramatický seriál Zrada, v ktorom predvedú doslova herecký koncert Klára Issová a Milan Ondrík, ďalšie sezóny veľkolepej tanečnej šou Let's Dance, divácky populárnej kulinárskej šou Na nože, alebo na Voyo Originál Metóda Markovič: Hojer, ocenený prestížnou medzinárodnou cenou z festivalu Serial Killer. V príprave máme aj množstvo ďalších atraktívnych nových formátov, ale tiež premiérových sezón úspešne etablovaných programov, ktoré postupne nasadíme do vysielania," dodáva Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
Fenomén menom Dunaj, k vašim službám
Hneď v úvode roka 2023 uviedla TV Markíza na obrazovky svoj vôbec prvý dobový romantický seriál s názvom Dunaj, k vašim službám. Hviezdne obsadená seriálová novinka si celú jar postupne získavala čoraz väčšiu divácku priazeň a na jeseň už bola suverénne najsledovanejším a najobľúbenejším programom na celom televíznom trhu.
Najsledovanejšou v cieľovej skupine 12-54 bola 7. epizóda jesennej štvrtej série odvysielaná vo štvrtok 2. novembra 2023, ktorá zaznamenala fantastický rekordný rating 10,3 % a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 33,2 %. Túto časť si vychutnalo 589-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patril absolútny rekord vianočnému špeciálu Dunaja, ktorý si v utorok 5. decembra 2023 nenechalo ujsť až 598-tisíc divákov.
Všetky štyri minuloročné série Dunaja dosiahli vynikajúci priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 26,8 %. Divákmi aj kritikou nadšene prijatý seriál prilákal k obrazovkám v priemere 514-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Úspech obľúbenej tanečnej šou Let's Dance
Medzi najsledovanejšie vlaňajšie programy TV Markíza sa zaradila aj 8. séria úspešnej tanečnej šou Let's Dance. Najväčší divácky úspech zožal hneď úvodný priamy prenos, ktorý v nedeľu 5. marca 2023 dosiahol excelentný rating 10,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 36,7 %. Vychutnalo si ho taktiež rekordných 663-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Dlhoročne obľúbená veľkolepá tanečná súťaž sa na jar 2023 stala jednoznačne najsledovanejšou zábavnou šou na celom trhu. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo všetkých 10 priamych prenosov vynikajúci priemerný rating 8,8 % a trhový podiel 30,6 %.
Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si vychutnávalo v priemere až 574-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Kráľovnou a kráľom tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Janka Kovalčiková a Vilém Šír.
Televízne
noviny silnou jednotkou
Excelentné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2023 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá tak opäť potvrdila svoju úlohu najdôležitejšieho zdroja informácií na slovenskom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli priemerný celoročný rating 6,7 % a trhový podiel 26,6 %.
Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze sledovalo v roku 2023 v priemere 436-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v nedeľu 8. januára 2023 pozrelo až 587-tisíc divákov.
Rekordný rating 10,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,3 % zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 hneď prvé vydanie Televíznych novín v nedeľu 1. januára 2023. Najvyšší podiel na trhu 35,4 % si pripísala epizóda zo stredy 24. mája 2023.
Televízne noviny boli v roku 2023 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – až 353. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli celoročnou jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 25,9 %.
Nemenej výborne sa v roku 2023 darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 24,3 %. Aktuálne informácie o počasí vlani na Markíze sledovalo v priemere 428-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Politická debata
Vynikajúco si počínala tiež politická diskusná relácia Na telo, v roku 2023 zaznamenala skvelý priemerný rating 5,6 % a trhový podiel 27,6 %. Zaujímavé debaty moderované Michalom Kovačičom lákali k obrazovkám Markízy v priemere 411-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najlepší vlaňajší výkon zaznamenalo Na telo s vydaním odvysielaným v nedeľu 15. januára 2023, ktorého hosťami boli predseda hnutia OĽaNO Igor Matovič a podpredseda strany Hlas-SD Erik Tomáš. V cieľovej skupine 12-54 si táto politická tolkšou pripísala excelentný rating 8,1 % a druhý najvyšší trhový podiel 33,3 %. Zaujímavú debatu si nenechalo ujsť taktiež rekordných 553-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Medzi najsledovanejšie minuloročné programy TV Markíza sa prebojovala aj veľká finálová predvolebná diskusia Markízy s názvom Voľby 2023. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla v pondelok 25. septembra 2023 fantastický rating 10,2 % a extrémne vysoký trhový podiel 41,0 %.
Najzásadnejšiu predvolebnú diskusiu, v ktorej otázky kládli aj bývalí najvyšší ústavní činitelia a významné osobnosti, si na Markíze nenechalo ujsť až 591-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Ďalšie úspešné seriály
Na jar 2023 sa skutočne vynikajúco darilo aj úplne novému strhujúcemu dramatickému seriálu Klamstvo. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo jeho dvanásť epizód výborný priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 26,6 %. Bravúrne herecké výkony Tomáša Maštalíra a Moniky Horváthovej pritiahli k obrazovkám v priemere rovných 503-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najviac zabodovala hneď prvá epizóda odvysielaná v pondelok 20. februára 2023, ktorá si pripísala rekordný rating 9,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,9 % v cieľovej skupine 12-54. K obrazovkám TV Markíza pritiahla taktiež rekordných 563-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Pracovné podvečery spríjemňuje divákom už celý jeden rok rodinný seriál Mama na prenájom, ktorý sa stal silným a stabilným pilierom programovej štruktúry TV Markíza v dôležitom access-prime. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenal v roku 2023 skvelý priemerný rating 6,4 % a trhový podiel 27,5 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 393-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Celkovo najvyššiu sledovanosť hlási 26. epizóda jarnej prvej série odvysielaná v pondelok 13. februára 2023, ktorá si pripísala excelentný rating 8,9 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,4 %. Doposiaľ najvyšší podiel na trhu 37,7 % vykázala 87. epizóda zo stredy 10. mája 2023.
V širšej cieľovej skupine 12+ zaznamenal najlepší výkon vianočný špeciál Mamy na prenájom odvysielaný v pondelok 11. decembra 2023 netradične o 20:30 hod., ktorý si pozrelo celkovo 505-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Pondelkové večery patrili na jeseň 2023 ďalšiemu mimoriadne obľúbenému rodinnému komediálnemu seriálu Pán profesor. Všetkých 13 vlani odvysielaných epizód tohto seriálového hitu zaznamenalo vynikajúci priemerný rating 7,7 % a rovnako aj trhový podiel 25,3 %.
Pán profesor si v pondelok 9. októbra 2023 s piatou epizódou 5. série pripísal rekord, keď v cieľovej skupine 12-54 dosiahol najvyšší rating 8,8 % a nadpriemerný trhový podiel 28,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť vychutnalo 402-tisíc divákov, ešte úspešnejšia však bola 8. časť, ktorú si v pondelok 30. októbra 2023 vychutnalo 415-tisíc divákov. Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákal na jeseň 2023 k obrazovkám v priemere 359-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Na nože diváckym hitom
Stredajšie večery patrili na jar aj na jeseň 2023 novej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocnú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares si kontinuálne získavala čoraz väčšiu divácku popularitu.
V rámci uplynulého roka bola absolútne najsledovanejšou šiesta premiérová epizóda 2. série odvysielaná v stredu 11. októbra 2023, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla rekordný rating 10,1 % a rovnako aj vôbec najvyšší trhový podiel 35,2 %.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola najúspešnejšia časť odvysielaná v stredu 25. októbra 2023, ktorú si pozrelo fantastických 457-tisíc divákov. V priemere všetkých šestnásť epizód zaznamenalo fantastický rating 8,6 % a trhový podiel 29,0 % v cieľovej skupine 12-54 a sledovalo ich priemerne 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Šou Možné je všetko! výrazne zabodovala
Sobotné večery patrili od septembra 2023 novej výpravnej zábavnej šou Možné je všetko!, v ktorej pod moderátorským vedením Dana Dangla divákov zabávala fantastická zostava špičkových slovenských hercov a komikov.
Jedenásť častí znamenitej šou zaznamenalo vynikajúci priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 25,8 % v cieľovej skupine 12-54 a sledovalo ich priemerne 368-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Silvestrovské špeciály suverénne najúspešnejšími vlaňajšími programami TV Markíza
Absolútne najsledovanejším programom v rámci ponuky TV Markíza sa v roku 2023 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stal silvestrovský špeciál veľkolepej zábavnej šou Možné je všetko!, ktorý v nedeľu 31. decembra 2023 po 21:50 hod. kraľoval trhu s fantastickým ratingom 14,1 % a podielom na trhu 32,2 %. K obrazovkám Markízy pritiahol v posledný večer uplynulého roka až 595-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa absolútnym víťazom spomedzi vlaňajšej programovej ponuky TV Markíza stal taktiež na Silvestra, v nedeľu 31. decembra 2023 po 20:30 hod. uvedený prvý ženský comedy špeciál na Slovensku s názvom Simona: Donaha!, ktorý si vychutnalo neuveriteľných 679-tisíc divákov. Aj v komerčnej cieľovej skupine 12-54 prevalcoval konkurenciu s excelentným ratingom 13,9 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 32,9 %.