Už nechcú toľko iba zarábať (fejtón)
Hľadanie úprimnej zábavy v televízii sa konečne skončilo. Čudujsasvete, našla sa v telenákupe. Žiadne farmy, uragány či oteckovia. Trvalo to roky.
Znelo to ako dobrá susedská rada a nebol to ani zlý vtip: „Aby ste mali krásne Vianoce, zavolajte nám!" Takto dotyční v telešopingu vyzvali divákov kupovať hrnce. Bolo to na konci januára.
Ak som chcel niekedy vrátiť čas, stalo sa to teraz. Aspoň na okamih. Ale ocitnúť sa v predvianočnom zhone, to by si človek v ničom nepomohol. Našťastie išlo v telke o zaplatenú reklamu s hlasnými roľničkami, ktorú divák musí zvládnuť aj mesiac po Vianociach.
Povedzme
si na rovinu. Keď
môžu vianočné
reklamy púšťať od
novembra, prečo by ich nepotiahli do
februára?
Kto
chce, vianočný
tovar
si zadováži a odloží. Rajnice,
deky
či vankúše počkajú v skrine na
deň D.
Takže
výčitka trápnosti sa v tomto prípade asi
nehodí. Zostal som pobavený.
„Dobrý deň, voláme vám, lebo ste vyhrali. Gratulujeme!" Túto správu mi zasa nedávno zvestoval fialový operátor. Telefonát s radostnou výhrou ma príjemne prekvapil. Hlas o tom, že nebude zadarmo - ma zasa neprekvapil. Do súťaže som sa nijako nezapojil a keďže som ju vyhral, bolo by to nefér.
Zvesť o výhre ma rozveselila. A že obchody chcú hneď na človeku iba zarobiť... Už to neplatí. Ide im najskôr o zábavu. Ale na koho účet?
Míňaj v telke za hrnce, deky.
Ako geroj, čo sa v eurách topí.
Nech je sranda, nebuď mäkký,
zaslúžia si smiešne telešopy!